vihkikimppuni kukka

vihkikimppuni kukka

maanantai 9. toukokuuta 2011

Ajo alkoi!

Tänään tein kierroksen moottoripyörällä ja oli se just niin kivaa kun muistin.
Kumma miten sitä jännittää aloittaa ajokausi, kone tuntuu raskaalta käsitellä, onneksi vaihteiden vaihto on sujunut alusta asti vaivattomasti, niin nytkin. Mies piti ennen lähtöä varoituspuheen irtohiekasta, liiasta vauhdista,( joka tosin mun kohdalla on turhaa, koska ajelen hitaasti), siitä että muistan jarruttaa etujarrulla kevyesti...Hienoa , että huolehditaan, mutta samalla se nosti jännitystä.
Nyt voin huokaista helpotuksesta, ajo sujui mukavasti, kävin mutkaisella pikkutiellä, jossa voi opetella ajolinjoja. Nuo ajolinjat on mulle hankalia,  johtuukohan se mun  naisen logiikasta? Vaikka katson kuinka opetusvideolta kuvaa kurveissa ajamisesta, en silti sitä satavarmasti ymmärrä. No, muistelen autokoulussa opettajan kertoneen että monet miehet käyvät keväällä muutamalla opetustunnilla just opettelemassa kurveissa ajamista.


Siinä minun kaunokaista viedään talliin takaisin. Mies  kurkkasi takaa tekstiä kirjoittaessani ja kysyi kumpi on se kaunokainen..joo, joo. Ei halunnut tämän kummemmin kuvassa näkyä.

3 kommenttia:

  1. Minua ei saisi moottoripyörän selkään millään ilveellä.

    VastaaPoista
  2. Kyydissä istuin vuosikausia, se alkoi kyllästyttämään ja halusin kokeilla rajojani. Neljäs kesä lähtee käyntiin omalla pyörällä. Arvaa mun talven jännitys, kun ostin pyörän syksyllä jenkeistä, koko talven sitä odotin ja pelkäsin, ettei ajamisesta tule mitään!Mies lohdutteli ja sanoi, että sen voi samantien myydä pois jos ei onnistu, se ajamisen ilo kuulemma tulee ensimmäisen sadan metrin aikana. Ja niin siinä kävi:)Nyt ihmettelen, miten ollaan saatu yhden pyörän päällä kulkemaan teltat, vaatteet yms:)

    VastaaPoista
  3. Oho! Ehkä siinä voisi käydä noin. Minua vain pelottaisi ihan järjettömästi, joten en oikein usko, että onnistuisin. No, meillä ei kyllä kukaan aja.

    VastaaPoista